Elektryczny Nissan z dopłatą do zakupu

26 czerwca ruszają dopłaty do zakupu pojazdów elektrycznych ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Nissan przygotował oferty dla różnych klientów w ramach programów „Zielony samochód”, „eVAN” oraz „Koliber”.
Od piątku, 26 czerwca zarówno osoby fizyczne, jak i przedsiębiorcy będą mogli składać elektroniczne wnioski o dofinansowanie zakupu samochodu z napędem bezemisyjnym. Jak zapowiada Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej największe dopłaty uzyskają chętni na samochody dostawcze (do 70 tys. zł) oraz kupujący pojazdy z przeznaczeniem na taksówkę (do 25 tys. zł). Decyzja ta jest podyktowana największym generowanym przebiegiem w skali roku, a więc optymalnym efektem ekologicznym.
18tdieulhd-leafhelios609.jpg.ximg.l_full_h.smart

Nissan swoją ofertę dla chętnych na zakup pojazdu z napędem elektrycznym przygotował jeszcze w listopadzie ubiegłego roku, znacząco obniżając cenę bestsellerowego Nissana LEAF, i oferta ta jest nadal aktualna. Klienci mają wybór spośród kilku wersji tego modelu w cenach zarówno poniżej 125 000, jak i do 150 000 zł. Jak dodaje Powalski: „Samochody są dostępne od ręki, a zatem kierowcy, którzy wybiorą nasz flagowy model, będą mogli bardzo szybko cieszyć się z jazdy 100-procentowo elektrycznym samochodem. Czekamy na start naboru pierwszych wniosków i na kolejne etapy programu w najbliższych miesiącach.” Co oferuje Nissan w ramach każdego z programów dofinansowania?

Program „Zielony samochód” zakłada 15-procentowe dofinansowanie zakupu elektrycznego samochodu osobowego i dotyczy pojazdów, których cena nabycia nie przekracza 125 tys. zł. W ramach tego programu, w salonach Nissana będzie można nabyć flagowy model LEAF z rocznika 2019. Klient indywidualny może ubiegać się o dofinansowanie na zakup bestsellerowego Nissana LEAF Acenta o mocy 150 KM, z akumulatorem 40 kWh i ładowarką pokładową 3,6 kW, który w wersji bazowej oferowany jest w promocyjnej cenie 117 550 zł (cena katalogowa to 155 500 zł) oraz Acenta z ładowarką 6,6 kW w cenie 119 750 zł (cena katalogowa 157 700 zł). W limicie cenowym mieszczą się wszystkie egzemplarze wersji Acenta 40kWh, nawet z dodatkowym wyposażeniem w postaci pakietu zimowego, czyli podgrzewanej kierownicy oraz podgrzewanych przednich i tylnych siedzeń, a także pakietu Nissan AVM, składającego się z systemu kamer 360° oraz przednich i tylnych czujników parkowania. Obchodzący w tym roku 10. urodziny LEAF to obecnie najlepiej sprzedający się samochód elektryczny w Polsce. Ten pełnowymiarowy, rodzinny 5-drzwiowy hatchback spełni oczekiwania szerokiej grupy klientów. Pięć siedzeń, bagażnik o pojemności do 435 l i wyrazista dynamiczna sylwetka sprawią, że użytkownik doceni zarówno jego nietuzinkowy styl, jak i praktyczność. Realny zasięg Nissana LEAF to 270 km w trybie mieszanym oraz 385 km w trybie miejskim.

2019-nissan-leaf-19tdieulhdpace154_P2.jpg.ximg.l_full_h.smart

Inteligentne technologie m.in. system e-Pedal, nawigacja NissanConnect EV z obsługą Apple Carplay i Android Auto, automatyczna klimatyzacja, inteligentny kluczyk i-Key czy pakiet systemów bezpieczeństwa poprawiają komfort jazdy i powodują, że kierowca jest bardziej świadomy na drodze i może liczyć na wsparcie w trudnych sytuacjach.

Program „e-VAN” umożliwia uzyskanie 30-procentowego dofinansowania zakupu elektrycznego samochodu dostawczego kategorii N1 przez przedsiębiorców. W tym programie nie ma określonego limitu cenowego zakupu pojazdu. Zainteresowani wymianą wysłużonych pojazdów użytkowych w swojej firmie, w salonach japońskiego producenta mogą znaleźć w 100 proc. elektrycznego vana, Nissana e-NV200, wyposażonego w szereg technologii i rozwiązań, ułatwiających codzienną jazdę i manewry na zatłoczonych ulicach miast. Akumulator o pojemności 40 kWh zapewnia zasięg 200 km w cyklu mieszanym oraz 301 km w cyklu miejskim, a złącze CHAdeMO umożliwia uzupełnienie energii do 80% pojemności już w 40 minut. Van e-NV200 jest standardowo wyposażony w pokładową ładowarkę 6,6 kW, umożliwiającą ładowanie z tą mocą na stacjach półszybkiego ładowania lub za pomocą domowej czy biurowej ładowarki naściennej. Jak na kompaktowe wymiary zewnętrzne, e-NV200 imponuje przestrzenią ładunkową 4,2 m³ oraz wszechstronnością użytkowania. Standardowo wyposażony w automatyczną klimatyzację, inteligentny kluczyk i-Key, kamerę cofania oraz tempomat z ogranicznikiem prędkości, a w wyższej wersji dodatkowo w system nawigacji NissanConnect, e-NV200 zapewnia komfort i wygodę w codziennym użytkowaniu.

Program „Koliber” to pilotażowa dotacja w wysokości 20 proc. dla mikro, małych lub średnich przedsiębiorców, posiadających licencję na przewóz osób w transporcie drogowym. Warunkiem jest zakup samochodu elektrycznego, którego koszt nie przekracza 150 000 zł. Beneficjenci tego programu mają do wyboru trzy odmiany Nissana LEAF z akumulatorem 40 kWh – wspomnianą już podstawową Acentę oraz wyższe, lepiej wyposażone wersje N-Connecta i Tekna. W obu ostatnich wariantach wyposażenia warto wymienić 17-calowe obręcze ze stopu metali lekkich, system kamer 360°, przednie i tylne czujniki parkowania czy pakiet zimowy, a w wersji Tekna dodatkowo m. in. system nagłośnienia Bose z 6 głośnikami, w pełni ledowe reflektory czy zaawansowany system wspomagania kierowcy ProPILOT. Wyniki sprzedaży samochodów elektrycznych od początku tego roku pokazują, że coraz więcej Polaków jest gotowych na zmianę samochodu ze spalinowego na elektryczny – po pierwszych 5 miesiącach, przy ogólnym spadku rynku o blisko 38 proc., pojazdy elektryczne zanotowały 4 proc. wzrostu, a obydwa elektryczne modele Nissana (LEAF i e-NV200) podwoiły swoją sprzedaż i są liderami w swoich kategoriach. Dlatego, jak przypuszcza Paweł Powalski: „Dodatkowy impuls w postaci dofinansowania trafi na podatny grunt i świadomego użytkownika. Liczymy na to, że będzie to sygnał do uruchomienia w niedługim czasie kolejnych etapów dopłat i zwiększenia puli przeznaczonych na nie środków.”

Zrzut ekranu 2020-06-25 o 14.43.32

Dopłaty mogą stać się kolejnym bodźcem dla Polaków do zmiany środków transportu na te bardziej ekologiczne, i co ważne, bardziej ekonomiczne. W Polsce coraz prężniej rozwija się infrastruktura ładowania pojazdów elektrycznych. Rośnie liczba ładowarek nie tylko w miastach, ale również na trasach. Producenci oferują z kolei wygodne rozwiązania na potrzeby domowe – u dealerów Nissana dostępne są ładowarki naścienne o mocy 7 lub 22 kW z opcją usługi instalacji. Warto zaznaczyć też, że sukcesywnie rosną wartości rezydualne samochodów elektrycznych, co ma ogromny wpływ na decyzje zakupowe. Także w tej kategorii niekwestionowanym liderem okazał się Nissan LEAF, który według zestawienia firmy Info-Ekspert osiąga najwyższą na rynku wartość po 3 latach użytkowania, bo na poziomie aż 63,3 proc.

2019-nissan-leaf-19tdieulhdpace301.jpg.ximg.l_full_h.smart

RENAULT

NISSAN

KIA

SUBARU

DACIA

SuperPewniak

INFORMACJE DOTYCZĄCE DANYCH OSOBOWYCH

Informujemy, że Administratorem Państwa danych osobowych jest:

POLMOTOR SPÓŁKA Z O.O.

Ul. Andrzeja Struga 73

70-784 Szczecin

Od dnia 25.05.2018 r. będzie możliwość skontaktowania się ze specialistą zakresu ochrony danych osobowych  za pośrednictwem adresu: rodo@polmotor.pl.

 

Dane osobowe będą przetwarzane przez POLMOTOR SPÓŁKA Z O.O. w szczególności:

 

  1. kierując się zasadami celowości i adekwatności polegającymi na tym, iż POLMOTOR SPÓŁKA Z O.O. przetwarza Państwa dane osobowe w ściśle określonym, minimalnym zakresie niezbędnym do osiągnięcia celu, o którym mowa poniżej;
  2. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b) i lit. c) RODO* w celu:
    1. podjęcia działań przed zawarciem umowy na żądanie osoby, której dane dotyczą lub wykonania umowy, której stroną jest osoba, której dane dotyczą (dane niezbędne do zawarcia umowy są wskazane na formularzu umowy),
    2. wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze;
  3. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f) RODO czyli na podstawie prawnie uzasadnionego interesu POLMOTOR SPÓŁKA Z O.O. w celu:
    1. marketingu produktów lub usług własnych, w tym spersonalizowanych na podstawie profilu klienta,
    2. organizowania i przeprowadzania konkursów oraz innych akcji marketingowych,
    3. dochodzenia lub zabezpieczenia roszczeń,
    4. prowadzenia analiz jakości technicznej świadczonych usług i towaru;
  4. na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a) RODO tj. na podstawie odrębnej zgody w celu:
    1. dokonania weryfikacji wiarygodności płatniczej klienta w oparciu o informacje z biur informacji gospodarczej,
    2. przekazywania klientowi informacji o produktach i usługach współpracujących z POLMOTOR SPÓŁKA Z O.O., o zmianie nazwy (firmy), adresu lub siedziby, potwierdzenia przyjęcia reklamacji i udzielenia na nią odpowiedzi na wskazany adres poczty elektronicznej (e-mail),
    3. analiz preferencji klienta, informowania klienta o promocjach i konkursach, zbliżających się terminach przeglądów i upływu ważności posiadanych produktów własnych i obcych (np. ubezpieczenia),
    4. marketingu bezpośredniego produktów lub usług własnych POLMOTOR SPÓŁKA Z O.O.,
    5. marketingu bezpośredniego produktów lub usług podmiotów współpracujących z POLMOTOR SPÓŁKA Z O.O., przy czym dane osobowe klienta nie będą udostępniane podmiotom trzecim, a informacja będzie przekazywana przez POLMOTOR SPÓŁKA Z O.O.
  5. Marketing bezpośredni, o którym mowa w pkt 4 lit. d) i e) może być realizowany przez POLMOTOR SPÓŁKA Z O.O. za pomocą środków komunikacji elektronicznej (np. SMS, MMS, e-mail), telekomunikacyjnych urządzeń końcowych (np. telefon, tablet) oraz automatycznych systemów wywołujących (np. urządzeń służących do automatycznego inicjowania połączeń telefonicznych).
  6. Państwa dane osobowe w wyjątkowych sytuacjach mogą być przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej wyłącznie za Państwa jednoznaczną zgodą uzyskaną po uprzednim przestawieniu Państwu zasad i potencjalnych skutków takiego przekazania.
  7. W przypadku określonym w pkt 6 Państwa dane będą zabezpieczone z wykorzystaniem właściwych rozwiązań technicznych i technologicznych zgodnych z dobrymi praktykami stosowanymi w procesie bezpiecznego przetwarzania danych osobowych w sposób zapewniający im poufność.
  8. Państwa dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany – decyzje dotyczące Państwa sytuacji nie będą podejmowane za pomocą specjalizowanych algorytmów, w tym również w formie automatycznego profilowania.

 

Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane:

 

  1. dane osobowe przetwarzane w celu zawarcia lub wykonania umowy oraz wypełnienia obowiązku prawnego Administratora będą przechowywane przez okres obowiązywania umowy, a po jego upływie przez okres niezbędny do:
    1. posprzedażowej obsługi klientów (np. obsługi reklamacji),
    2. zabezpieczenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń przysługujących POLMOTOR SPÓŁKA Z O.O.,
    3. wypełnienia obowiązku prawnego Administratora (np. wynikającego z przepisów podatkowych lub rachunkowych);
  2. dane osobowe przetwarzane na potrzeby marketingu produktów lub usług własnych POLMOTOR SPÓŁKA Z O.O. na podstawie uzasadnionego interesu prawnego, będą przetwarzane do czasu zgłoszenia sprzeciwu przez osobę, której dane dotyczą;
  3. dane osobowe przetwarzane na podstawie odrębnej zgody będą przechowywane do czasu jej odwołania.

 

Prawa osoby, której dotyczą dane osobowe:

 

  1. prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, czyli prawo do uzyskania potwierdzenia czy Administrator przetwarza dane oraz informacji dotyczących takiego przetwarzania,
  2. prawo do sprostowania danych, jeżeli dane przetwarzane przez Administratora są nieprawidłowe lub niekompletne,
  3. prawo żądania od Administratora usunięcia danych,
  4. prawo żądania od Administratora ograniczenia przetwarzania danych,
  5. prawo do przenoszenia danych, czyli prawo do otrzymania dostarczonych Administratorowi danych osobowych oraz przesłania ich innemu administratorowi,
  6. prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych na podstawie uzasadnionego interesu Administratora lub wobec przetwarzania w celu marketingu bezpośredniego,
  7. prawo wniesienia skargi do polskiego organu nadzorczego lub organu nadzorczego innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej, właściwego ze względu na miejsce zwykłego pobytu lub pracy osoby, której dane dotyczą lub ze względu na miejsce domniemanego naruszenia RODO,
  8. prawo do cofnięcia zgody w dowolnym momencie (bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem).

 

Prawa wymienione w pkt 1)-6) i pkt 8)-9) powyżej można zrealizować m.in. poprzez kontakt z inspektorem ochrony danych lub przesyłając korespondencję do POLMOTOR SPÓŁKA Z O.O. (adresy zostały podane na wstępie).

 

Kategorie odbiorców danych (w tym podmiotów przetwarzających dane osobowe w imieniu POLMOTOR SPÓŁKA Z O.O.):

Partnerzy handlowi (np. agenci, sponsorzy), firmy windykacyjne, firmy ubezpieczeniowe, banki, operatorzy pocztowi, przewoźnicy, biura informacji gospodarczej, firmy archiwizujące dokumenty, firmy zajmujące się badaniami opinii klientów, partnerzy świadczący usługi techniczne (np. rozwijanie i utrzymywanie systemów informatycznych i serwisów internetowych).

 

*              Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyre